Mobile repairs

سایت تخصصی برای تعمیرکاران موبایل

Mobile repairs

سایت تخصصی برای تعمیرکاران موبایل

با سلام
من قصد دارم تا با اطلاعاتی که در این وبلاگ می گذارم شما تعمیرکاران در تعمیر کردن گوشی های همراهی کنم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

                       

خازن: معیاری برای توانایی نگهداری و ذخیره سازی ولتاژ را ظرفیت خازن می باشد ،به این معنی که چه مقدار ولتاژ یک خازن، قادر به نگهداری انرژی الکتریکی است. ظرفیت خازن را با فاراد (F) نشان میدهند ، یک فاراد واحد بزرگی است، معمولا خازنهای استفاده شده در موبایل با ظرفیت های µF ، F ، ɲF میباشند،البته مقدار ولتاژ قابل تحمل خازن نیز اهمیت دارد. مثلا خازن ɲF 56 (خازن دوربین آیفون است ) که ولتاژ تا  ۶.۳ ولت را میتواند تحمل کند.

انواع خازنهای مورد استفاده در موبایل معمولا از مدل خازن سرامیکی و تانتالیومی هستند.


خازن سرامیکی:این مدل خازنها قطبی نیستند (قطب مثبت و منفی ندارند) معمولا به رنگهای کرم ، قهوه ای و طوسی در مدارات موبایل استفاده می شوند.دی الکتریک این خازنها از جنس سرامیک میباشد، ضعف این خازنها حساسیتشان به دما است ودر صورت افزایش دما ظرفیت خازن تغییر میکند که همین امر باعث تغییر در عملکرد موبایل میشود، در کل این خازنها زیاد خراب میشوند. بیشترین کاربرد این خازن در موبایل به عنوان نویزگیر است. روش تست:برای آزمایش این نوع خازنها ابتدا مولتی متر را روی حالت بازر میگذاریم،پراب ها را دو سر خازن میگذاریم(جهت آن مهم نیست) ، اگر بوق نزد خازن سرامیکی سالم است. در صورت خرابی اتصال میشود و یکسره صدای بوق می آید.

خازن تانتالیومی: این نوع خازنها از نوع قطبی هستند (یعنی دارای قطب مثبت و منفی است). اکثرا به رنگ زرد با یک نوار قهوه ای که معرف قطب مثبت است می باشند، نوع دیگری از این خازنها به رنگ قرمز یا نارنجی است،که پایه مثبت آن به وسیله یک زائده مشخص شده ، در مدلهای دیگر از خازنهای تانتالیومی به رنگ سفید-مشکی هستند که طرف سفید پایه مثبت را مشخص میکند. روش تست: برای آزمایش ابتدا باید خازن را تخلیه کنیم ، برای این کار به وسیله یک سیم لاکی آن را به دو سر خازن وصل میکنیم تا هیچ انرژی الکتریکی در خازن موجود نباشد و خازن تخلیه می شود، مولتی متر را روی دامنه اهم تنظیم میکنیم ، پراپ مثبت و منفی  را براساس جهت مشخص شده روی خازن به دو سر آن میگذاریم، مقاومت نمایشی به طور دائم در حال تغییر است تا بعد از مدتی به عدد ثابت ۱ میرسد، در این حالت سالم میباشد. برای تست بازر هم دو سر پراپ را براساس جهت وصل میکنیم لحظه ای یک صدای بوق کوتاه (صدای بیپ) شنیده میشود و بعد قطع میشود.

اگر در تست هر دو روش بالا را انحام دادید و نتیجه های مذکور رویت نشد، خازن سوخته و باید تعویض گردد.

                                                 

  • ۹۷/۰۹/۲۵
  • amir goudarzi

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی