Mobile repairs

سایت تخصصی برای تعمیرکاران موبایل

Mobile repairs

سایت تخصصی برای تعمیرکاران موبایل

با سلام
من قصد دارم تا با اطلاعاتی که در این وبلاگ می گذارم شما تعمیرکاران در تعمیر کردن گوشی های همراهی کنم.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

تعویض cpu

                                       

_لازم است بدانید که در هر سیستم هر سوکت پردازنده ای دارای یک اهرم می باشد که وظیفه ی آن نگه داشتن CPU می باشد که باعث ثبوت پردازنده می شود و از حرکت آن جلوگیری به عمل می آورد . هرگاه قصد تعویض CPU را داشتید باید ابتدا دقت داشته باشید که این اهرم را رها نمایید .برای آزاد کردن اهرم نگه دارنده ابتدا آن را مقداری رو به پایین فشار دهید سپس آن را به جهتی که مانعی در سر راهش نیست بچرخانید .

پردازنده ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از :اینتل و AMD که شما در هنگام تعویض CPU باید دقت داشته باشید که پردازنده ی شما از کدام نوع می باشد . دو تصویر اول مربوط به پردازنده اینتل و تصویر بعدی مربوط به پردازنده AMD می باشد.

                                           

نصب پردازنده ی اینتل در هنگام تعویض CPU کار بسیار آسان تری نسبت AMD است زیرا پردازنده ی اینتل در دو طرفش فرو رفتگی ای مشاهده می کنید که به وضوح طریقه ی نصب آن را نشان داده است این دو رو رفتگی در سوکت CPU هم قرار گرفت است. 

اما در پردازنده های AMD این فرو رفتگی ها وجود ندارد و تنها در یک طرف این پردازنده شما می توانید یک فلش کوچک را ببینید که در هنگام تعویض CPU به شما کمک می کند که چگونه آن را در سر جایش قرار دهید .

طریقه ی جا قرار دادن پردازنده پردازنده در هنگام تعویض CPU به این گونه است که پردازنده را با دو انگشت شصت و اشاره بگیرید و با احتیاط کامل در محل مشخص شده ی آن قرار دهید .

تصویر اول مربوط به پردازنده AMD می باشد . ابتدا خنک کننده را روی CPU قرار بدهید . سپس 2 اهرم برای محکم کردن فن وجود دارد که باید دقیقا در محل های مشخص شده برای آن قرار بگیرد . سپس اهرم اصلی که وظیفه ثابت کردن پایه ها را دارد باید به آرامی 180 درجه چرخانده شود .

                                                  <<از اینجا دانلود کنید>>

                                                         دریافت


  • ۹۷/۰۹/۲۵
  • amir goudarzi

apple

samsung

sony

zoomit

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی